آتشینصدف، عبدالرضا و خیری، محمد (1399)، بررسی فلسفی رابطه سبک زندگی، پول و مد از منظر جورج زیمل، دوفصلنامه پژوهشنامه سبک زندگی، 6 (10): 67-51.
آجودانیان، فائزه (1392)، بررسی تأثیر تبلیغات بر میزان مصرفگرایی در بین دانشجویان متأهل دانشگاه اصفهان، پایاننامه کارشناسیارشد جامعهشناسی، دانشگاه یزد.
افسری، عبدالحمید و افخمی، آلیسیا (1392)، بررسی میزان تأثیر دینداری بر سبک زندگی در بین دانشجویان دانشگاه ملی کلمبیا، مطالعات سیاسی- اجتماعی، 3، ( 1: 181- 208.
افراسیابی، حسین و بهارلوئی، مریم (1399)، پیامدهای تورم در زندگی روزمره جوانان طبقه پایین، جامعهشناسی کاربردی، 31 (4) پیاپی(80)، شماره چهارم: 44-23.
الحسینیالمدرسی، سیدمهدی؛ محمدی، فاطمه؛ باقریقرهباغ، هوشمند و کشاورز مولایی، مصطفی (1394)، بررسی اثر مذهب، مادیگرایی و ویژگیهای جمعیتشناختی مصرفکننده بر درگیری ذهنی با پوشاک مد (مورد مطالعه: شهر یزد، فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، 8(3 ): 189-213.
امامجمعهزاده، سیدجواد؛ مرندی، زهره؛ رهبرقاضی، محمودرضا و سعیدی ابواسحاق، لیلا (1392)، بررسی رابطه مصرف رسانه و سبک زندگی در بین دانشجویان دانشگاه اصفهان، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، 20( 2): 101-120.
بابادی، امین؛ شعبانیورکی، بختیار؛ امینخندقی، مقصود و کرمی، مرتضی (1396)،" برنامه درسی فرارشتهای"مبتنیبر تحلیل لایهای علّی: مفروضههای فلسفی، دلالتها و مدلی برای آموزش، دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 8(16): 34-7.
توکلی، محمدجواد و ایزانلو، امید (1395)، تحلیل کارکردی سبک زندگی اقتصادی مطلوب در اسلام، دوفصلنامه علمی- تخصصی پژوهشنامه سبک زندگی، 1( 2): 47-70.
حاجی، غلامعلی؛ کیهانی، حکمت؛ نجفیزاده، سیدعباس و مهرگان، نادر (1399)، مخارج دولت و رشد منطقهای در ایران (رهیافت اقتصاد سنجی فضایی)، فصلنامه پژوهشهای اقتصادی(رشد و توسعه پایدار)، 20 (4): 175-157.
حسنی، محمدحسین؛ ذکایی، محمدسعید؛ طالبی، ابوتراب و انتظاری، علی (1396، مفهومسازی سبک زندگی فرهنگی، جامعهپژوهی فرهنگی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 8(1): 23-45.
حسینی مقدم، محمد (1390)، کاربرد آیندهپژوهی در علوم سیاسی باتکیهبر روش تحلیل لایهلایة علتها، رهیافتهای سیاسی و بینالمللی: 188-169.
قنبری، علیاله (1394)، بررسی موضوع مهاجرت به تهران با استفاده از روش تحلیل لایهلایه علّی، آیندهپژوهی مدیریت، 26(102): 40-27.
حیدری ساربان، وکیل (1395)، تحلیل اثرات فناوری اطلاعات و ارتباطات پیرامون سبک زندگی اقتصادی و اجتماعی روستاییان شهرستان مشگینشهر، برنامهریزی و آمایش فضا، 20(4): 29-59.
خورشید، صدیقه؛ شاهی، طاهره و هندی، اسفندیار (1399)، تبیین روابط میان سیک زندگی اسلامی، غنیسازی کار یا خانواده و اثربخشی زندگی نیروی کار سازمان (زمینه مطالعه: نیروی کار شرکت نفت نوشهر)، دوفصلنامه پژوهشنامه سبک زندگی، 6 (10): 90-69.
رضادوست، کریم؛ نبوی، سیدعبدالکریم و نصرالهی قلعهعبدشاهی، حمیدرضا (1395)، بررسی رابطه جهانیشدن با سبک زندگی، موردمطالعه: دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، فصلنامه جامعهشناسی سبک زندگی، 2(5 ): 139-174.
سراجزاده، سیدحسین و باقری، لیلا (1396)، تحلیل نظاممند پژوهشهای سبک زندگی بعد از دهه 80، مطالعات فرهنگ و ارتباطات، 18( 37): 131-162.
شادفر، حوریه، و نیلی، محمدرضا (1396)، بررسی میزان توجه به شاخصهای اقتصادی سبک زندگی مبتنیبر توسعه اسلامی- ایرانی در محتوای برنامه درسی دوره ابتدایی و شیوه آموزش معلمان، رویکردهای نوین آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشکاه اصفهان، 12(2 ): 77-97.
طاهریدمنه، محسن (1394)، پایاننامه بررسی تحلیلی تصاویر آینده جامعه ایرانی در ذهن جوانان تحصیلکرده کشور براساس روش تحلیل لایهای علّی CLA))، دکتری آیندهپژوهی، تهران، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
عیوضی، محمدرحیم؛ مختاریانپور، مجید؛ اسمعیلیگیوی، محمدرضا و عزیزخانی، فرشید (1399)، بررسی چگونگی تطبیق نظریههای رفتار مصرفکننده و مفروضات آیندهپژوهی، راهبرد فرهنگ، 51: 196-175.
عبدالملکی، حجتا... (1393)، اقتصاد مقاومتی: درآمدی بر مبانی، سیاستها و برنامه عمل، تهران، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع).
فاضلی، محمد (1382)، مصرف و سبک زندگی، قم: نشر صبح صادق.
فرقانی، محمدمهدی و مهاجری، ربابه (1397)، رابطه بین میزان استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی و تغییر در سبک زندگی جوانان، مطالعات رسانههای نوین، 4(13): 259-292.
فریدونی، علیرضا؛ موسیخانی، مرتضی؛ سخدری، کمال و عطائی، محمد (1399)، تدوین مدل آیندهپژوهانه بازیابی، یادگیری و اقدام مجدد کارآفرینانه براساس واکاوی پژوهشهای شکست کارآفرینان، دوفصلنامه آیندهپژوهی ایران، 5 (1): 138-105.
گیدنز، آنتونی (1389)، جامعهشناسی، ترجمه حسن چاوشیان، چاپ پنجم، نشر نی.
گیدنز، آنتونی (1388)، چشماندازهای جهانی، ترجمه محمدرضا جلائیپور، انتشارات طرح نو.
گیدنز، آنتونی (1386)، ترجمه ناصر موفقیان، تهران، نشر نی.
محمدی، افشین و بیبکآبادی، غزال (1389)، بررسی مؤلفههای سبک زندگی و الگوی رفتار در فیلمهای سینمایی پرفروش، فصلنامه مطالعات فرهنگ- ارتباطات، 11(11): 97-138.
موسوینیا (1398)، آیندهپژوهی (الگوی امتداد حال) وکاربست نظریههای روابط بینالملل، فصلنامه رهیافتهای سیاسی و بینالمللی، 11(1) (پیاپی59): 156-177.
نصرتی، شیما و ذوالفقاری، ابوالفضل (1392)، تأثیر میزان دینداری بر سبک زندگی جوانان تهرانی، فصلنامه پژوهش اجتماعی، 4( 14): 102-117.
نوتاش، مریم؛ غفاری، غلامرضا؛ کاظمیپور، شهلا و ترکمان، فرح (1397)، سواد اجتماعی و مصرف مادی در بین جوانان دارای برخوردار اقتصادی در شهر تهران، فصلنامهی مطالعات جامعهشناختی شهری، 9( 29): 1-30.
Amar, M.Y., Humriati, Unde, A. (2018). Analysis of Gender Empowerment in Building a Family Economy: A Case Study of a Group of Women of Receiving Credit from the Save and Loan Program in the PNPM Program at Maros District, South of Sulawesi. Proceedings of the 3rd International Conference on Accounting, Management and Economics, (ICAME 2018).
Benedikter, R., Anheier, M., Juergen, S. (2011). Lifestyle, the Sage Encyclopedia of Global Studies, Illionis.
Bourdieu, p. (1984). Distinction. New York: Routledge & Kegan paul.
Campbell, A., Converse, P., Rogers, w. (1976). The quality of American life. New York. Russell Sage Foundation.
Heszlein-Lossius, H.E., Al-Borno, Y., Shaqqoura, S., Skaik, N., Giil, L.M. (2019). “Does pain, psychological distress and deteriorated family economy follow traumatic amputation among war casualties? A retrospective, cross sectional study from Gaza”. BMJ gornals, 9 (6), 1-6.
Inayatullah, S. (2017). Prospective and Strategic Foresight. Causal Layered Analysis, Futuribles International.
Lee, H.-J., Lim, H., Jolly, L.D., Lee, J. (2009). “Consumer Lifestyles and Adoption of High-Technology Products: A Case of South Korea”. Journal of International Consumer Marketing, 21, 153–167.
Maybery, D., Crase, L., Gullifer, Ch. (2005). “Categorising farming values as economic, conservation and lifestyle”. Journal of Economic Psychology, 26, 59–72.
Nagel, I., Lemel, Y. (2019). “The effects of parents’ lifestyle on their children’s status attainment and lifestyle in the Netherlands”. Poetics, 74, 101357.
Peter, H. D., Steven, K. (2012). Abundance: The Future Is Better Than You Think. New York. ISBN 978-1-4516-1684-2.
Sioberg, L., Engelberg E. (2005). “Lifestyles and Consumer Behavior. Center for Risk Research”. International review of sociology, 15 (2), 327-362.
Sobel, M.J. (1981). “Myopic solution of Markov decision processes and stochastic games Research”. Operations Research, 29 (5), 995-1009.
Vuong, B.N., Giao H.N. (2020). “The Impact of Perceived Brand Globalness on Consumers’ Purchase Intention and the Moderating Role of Consumer Ethnocentrism: An Evidence from Vietnam”. Journal of International Consumer Marketing, 32 (1), 47-68.